torsdag 20 maj 2010

Ett sätt att få mer trafik

Många använder sig av ett system där man utbyter trafik med varandra. Jag tittar på din sida, så tittar du på min – och så hoppas man att man har något som intresserar andra på sin egna sida. Dessutom får man för varje medlem man själv värvar ytterligare besökare på sin egna sida. Du vinner trafik ju fler du rekommenderar sidan till, och ju fler som kommer till din sida, desto större chans att någon klickar på det du vill att de ska klicka på.

Här är några knep som jag använder för att få mer trafik till mina sidor, rekommenderar allihop: (alla är gratis just nu i alla fall)

  • www.bloggtrafik.nu – enkel, det enda du gör är att klicka på ‘registrera dig nu GRATIS’, fylla i dina uppgifter, lägga till din sida som du vill att folk ska komma till i ‘Mina hemsidor’. Under fliken ‘Min sida’ hittar du ‘SURFA / SAMLA POÄNG’ där du kan få fler besökare genom att du besöker andra(2 poäng/sida). Lägg in din Värvnings url på din egna sida och för varje ny värvad medlem får du 100 poäng(samma som du får när du registrerar dig) + 10 % på dina värvade medlemmars poäng. Varenda gång din sida visas för andra, kostar det 3 poäng, så surfa på.
  • Mer-Trafik.se – fyll i dina uppgifter, lägg till din hemsida, lägg upp länken på din sida så att du kan tipsa andra om Mer-Trafik. – Ungefär som bloggtrafik.nu med andra ord.
  • Free Viral Traffic – Här behöver du bara vara inne på 10 andra hemsidor. De skryter med 250,000,000 besökare som kommer att komma till din hemsida, vilket jag har lite svårt att tro på, men det är helt klart värt att prova.
  • Cool FREE Manual Traffic Exchange – Samma koncept som tidigare. Här kan du få poäng ifrån en som har blivit sponsrad av en som blivit sponsrad av en som du har sponsrat och så vidare i 10 nivåer.
  • sidbyte.se – samma koncept som innan, men det är dumt att ha alla ägg i en korg, så prova detta också.
  • KokoKola HitsGen – Ytterligare en sida
  • Viraltrafik – Kanske den bästa av dem, men jag är inte helt säker.
  • EasyHits - Bra, och du kan tjäna pengar på den.
Det var alla jag kunde komma på just nu. Gå med i alla och se vilka du gillar mest. Om jag kommer på fler, kommer de i senare inlägg.

/Sebastian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar