lördag 22 maj 2010

Haha! Jag gjorde det klassiska felet!

Hur kan man vara så tankspridd, undrar jag? Här har jag suttit och bloggat på lite olika bloggar och så inser jag att jag gjort ett nybörjarmisstag av den sorten att man skäms lite.

Det är ganska vanligt på nätet dock. Och när jag ser misstagen hos andra undrar jag om det finns någon hemlighet som ingen berättat för mig - eller är de också tankspridda?

Om man säljer någon produkt genom sin sida, eller har annonser genom Google Ads borde man inte ha Ad Sense på sin sida. Varför?

  1. Det är som att stå en varm sommardag och sälja saft utmed vägkanten för 20 kr och ha en skylt jämte sig som berättar att en konkurrent står 100 meter bort och gör samma sak, fast de kanske är billigare. (Det kan tom vara så att Önos Pettersson eller Bob Fransson själva står där borta och ger bort saft gratis(vilket givetvis framgår på deras skylt))
  2. Har du själv använt Google Ads för att få någon att komma till din sida, kanske du betalar X kr per klick på en annons och så har du en annons på din sida som lockar bort folk som betalar dig 0,1X kr...
Även om det regnar tycker ingen synd om dig på internet.

Hängde alla med?

/Sebastian

1 kommentar:

  1. Haha det är så jävla tungt när man inser såna saker

    SvaraRadera